Gordijnen in een Amsterdams penthouse…
Onlangs hebben wij in een penthouse aan de Bert Haanstrakade in Amsterdam gordijnen gehangen.
Omdat deze woning op de bovenste etage ligt en er dus geen inkijk is hebben wij een stof geadviseerd die soepel hangt en licht doorlaat, maar toch een overgordijn is.
Het is de stof Vliet in kleur 93 van De Ploeg geworden. Deze stof heeft tevens voldoende geluiddempende eigenschappen, noodzakelijk in deze woonruimte met zijn betonlook vloer en gestucte wanden. Aan de keukenzijde, waar ook de eethoek staat heeft men een schitterend uitzicht over het IJ en het IJsselmeer. De bewoners hebben hier dan ook een telescoop geplaatst.


“Gordijnen met voldoende geluiddempende eigenschappen zijn noodzakelijk in een woonruimte met harde vloer en gestucte wanden.”
FRANS BLUMMEL

Totaal hebben we een kleine 50 meter van deze kamerhoge stof gebruikt. Omdat aan drie zijden grote raampartijen zijn zorgen de gordijnen voor een sfeervol en intiem geheel, zowel overdag als ’s avonds.
Bij de confectie zijn vlinder- / retourplooien toegepast. Deze plooien hebben een dubbel voordeel. Ten eerste zorgt de retourplooi ervoor dat alle vlinders netjes naast elkaar een strak uiterlijk vormen en dat niet de tussen liggende delen slordig tegen de rail worden gevouwen.
Ten tweede is het gordijnpakket bij geopende gordijnen niet breed omdat de retourplooi het stof netjes in tweeën deelt. Alle vlinderplooien naar voren en alle retourplooien naar achteren.
Deze klant was de zestiende in ons langste Amsterdamse lijntje.
Per plaats houden wij bij hoe klanten aan ons adres komen. Als onze eerste klant in een woonplaats tevreden is en ons adres aan familie, kennissen enz. doorgeeft en er een tweede en volgende klanten volgen noemen we dit een lijntje. Deze lijntjes gelden alleen voor mond op mond reclame.
Wij hebben ook klanten die via onze website bij ons terechtkomen. Deze vormen dan als eerste weer een nieuw lijntje.
Dit succes hebben wij ongetwijfeld te danken aan ons unieke concept waarbij wij met onze complete winkel bij u aan huis komen.

“Als onze eerste klant in een plaats tevreden is en ons adres aan familie, kennissen enz. doorgeeft en er een tweede en volgende klanten volgen noemen we dit een lijntje.”
FRANS BLUMMEL